Web Analytics
Meten is weten. Met Web Analytics krijg je grip op de prestaties van je website en online marketing campagnes.
Wat is het return on investment van jouw online marketing campagnes? Hoe dragen de verschillende kanalen als Adwords, SEO, Facebook en LinkedIn bij aan jouw doelstellingen? En welke channels leveren keiharde conversies met een positief rendement op (of dragen hieraan bij)?
Om jouw online campagnes meetbaar en inzichtelijk te maken en de performance van jouw website te analyseren, is het belangrijk om jouw web analytics software adequaat in te richten. Preface brengt jouw huidige prestaties in kaart, begeleid bij de selectie en keuze van analytics software en helpt bij de implementatie van basis en geavanceerde vraagstukken en draagt zorgt voor de gewenste rapportages en online marketing dashboards
Web Analytics consultancy
Ons online marketing bureau Preface helpt haar klanten met advies, audits met betrekking tot bijvoorbeeld datakwaliteit en implementatie projecten rondom campagne en website analyse om de resultaten van jouw online activiteiten inzichtelijk te maken. Jouw website kan namelijk wat betreft techniek en de zoekmachine optimalisatie nog zo goed in elkaar steken, als je het een niet meet, kun je de website en prestaties ervan ook niet verbeteren.
Web Analytics: welke mogelijkheden en onderdelen meten?
Online software diensten gericht op Web Analytics, zoals het gratis programma Google Analytics leveren een grote hoeveelheid waardevolle gegevens op over hoe gebruikers van jouw website er gebruik van maken. Met behulp van de analyses kun je ervoor zorgen dat het bezoekersverkeer naar de website en ook op de website helder inzichtelijk wordt gemaakt.
32,8%
Increase in online transactions
56,48%
Revenue increase
148%
Increase in organic traffic
46%
Increase in mobile traffic
Wat levert Web Analytics ons op?
Aan de hand van Web Analytics heb je de mogelijkheid om allerlei belangrijke business vraagstukken helder te beantwoorden:
- Traffic analyse: Hoeveel en via welke bronnen komen bezoekers op mijn website?
- Conversie tracking: Welke online campagnes leveren geld op (en welke niet)?
- User experience en usability: Hoe succesvol zijn onze bezoekers bij het behalen van hun doelen? Hoe reageert men op mijn website? En is de gewenste informatie gevonden?
Wat Preface met Web Analytics voor jou kan doen
Onze web analytics consultants van Preface kunnen je helpen om statistieken van jouw website inzichtelijk en begrijpelijk te maken om je vervolgens instaat stellen hiermee belangrijke business vragen te beantwoorden. De gegevens worden geïnterpreteerd en gepresenteerd via rapportages en mooie infographics. Dit vormt onze input om jouw op maat te kunnen adviseren hoe het rendement van jouw website kan worden verbeterd.
De analytics professionals van Preface kunnen jouw van dienst zijn bij de basis implementatie van een webanalyics pakket en indien gewenst helpen bij een goede installatie en configuratie van geavanceerde analytics onderdelen, zoals integratie met jouw CRM systeem, event tracking en cross-domain of het meetbaar maken van i-frames op jouw website.
Wanneer met een Analytics audit de kwaliteit van de implementatie inzichtelijk is gemaakt en datakwaliteit geborgd is, kunnen slimme data-analyses en met een frequentie naar wens (dagelijks, maandelijks) heldere rapporten toegezonden worden met statistieken in de vorm van grafieken en tabellen met uitgebreide mogelijkheden. Op die manier heb jij inzicht in het rendement, per campagne, kanaal en conversiekracht en meer.
Onze Web Analytics case studies
Bekijk alle projectenVertel ons over jouw project
Laat ons helpen met het realiseren van jouw online business en helpen bij de groei ervan met onze passie, expertise en ervaring
Haal het uiterste uit jouw online marketing budget en behaal een voorsprong door de concurrentie voor te blijven.
Testimonials
Bekijk alle testimonials“We have a constant flow of new leads thanks to this amazing SEO company. They gave us all the tools to convert leads into customers.”
“We’ve looked at a lot of SEO solutions but these guys were always the clear favorite. They have the right strategy and they’ve been awesome to work with.”