Online marketing

Online marketing, ook wel internet marketing genoemd, is een proces van het bouwen en onderhouden van klantenrelaties door middel van online activiteiten waarmee kennis, producten en diensten worden uitgewisseld die de behoeften van beide partijen behartigen. Online marketing heeft bepaalde voordelen ten opzichte van traditionele marketing:

  • Lage kosten: Een grote en specifieke doelgroep is met een bescheiden budget bereikbaar.
  • Flexibel en gemak: Consumenten kunnen producten en diensten vinden en kopen wanneer het hun schikt.
  • Analytics: Statistische resultaten kunnen worden opgehaald zonder extra kosten.
  • Demografische targeting: Consumenten kunnen demografisch worden benaderd.

Online marketing vergroot de bekendheid van een bedrijf door het bedrijf online beter vindbaar te maken voor haar doelgroep. Een grote hoeveelheid potentiele klanten zoeken dagelijks op het internet naar informatie of gebruiken hun internet connectie voor vrijetijd bestedingen. Met online marketing kun je als bedrijf in contact komen met deze potentiele klanten en hun zodanig voorzien van informatie dat zij de website bezoeken om over te gaan tot een conversie.

Online marketing bureau

Online marketing bureaus gebruiken verschillende online marketing componenten om de naamsbekendheid van een bedrijf te vergoten en Preface is daar geen uitzondering op. Een essentieel onderdeel hiervan is conversie optimalisatie. Hiermee verbeterd Preface de gebruikerservaring van de gebruiker waardoor gebruikers sneller terug zullen komen naar de website en sneller zullen overgaan tot een conversie.

Zoekmachine optimalisatie (SEO), display advertising (SEA) en content marketing zijn online marketing componenten waarmee de vindbaarheid in de zoekmachine vergoot kan worden. Social media marketing wordt ook gebruikt om de naamsbekendheid van een bedrijf te vergoten, maar de kracht van dit medium ligt meer in het onderhouden van de relatie met de doelgroep en klanten. E-mailmarketing richt zich juist alleen op het onderhouden van de relaties met abonnees en klanten. Met het onderhouden van de relatie van de klanten zullen zij sneller terug komen naar de wbesite en overgaan tot een conversie. Preface heeft de laatste jaren vele concepten gelanceerd die gebruik maken van affiliate marketing. Met deze expertises kan Preface bedrijven adviseren en ondersteunen in een affiliate marketing strategie.

Rendement uit investeringen halen staat bij Preface hoog in het vaandel. Om het rendement uit een investering te kunnen achterhalen analyseert Preface het gedrag van gebruikers op een website aan de hand van Google Analytics. Hiermee kan Preface haar klanten een goed beeld geven wat het rendement is geweest in hun online marketing investering.

Online marketing strategie

De bedrijfsdoelstellingen zijn voor alle bedrijven die online opereren min of meer hetzelfde; Verkopen en/of leads generen van klanten die op het wereld wijde web op zoek zijn naar antwoorden. De bedrijfsdoelstellingen behalen doe je aan de hand van een goed online marketing strategie. De online marketing strategie bevat verschillende toegelichte onderdelen met betrekking tot online marketing die gerealiseerd moeten worden. De punten die in een online marketing strategie terug komen zijn:

  • De juiste doelgroep bereiken
  • De relatie met je doelgroep onderhouden
  • De doelgroep motiveren om acties uit te voeren
  • EfficiĆ«nte uitgaves op je campagnes
  • Rendement uit investeringen halen (ROI)
Beoordeel deze pagina

Een reactie plaatsen