Knowledge graph in Google tonen!
Knowledge graphs worden door steeds meer bedrijven met een website gebruikt. Het is je vast al eens opgevallen: Je zoekt een bedrijf via Google en vervolgens zie je aan de rechterkant van het scherm het logo van de website met contactgegevens en Google Maps. Doordat de knowledge graph, ook wel local business informatie box, direct de aandacht naar zicht toe trekt, is het een absolute aanrader voor jouw website.
Een veel voorkomend probleem is dat veel mensen niet precies weten hoe zij een knowledge graph in Google kunnen tonen. In dit artikel wordt stap voor stap uitgelegd hoe jij jouw local business informatie in een knowledge graph kan stoppen.
Stap 1: Maak gebruik van Google+
Misschien heb je al een Google+ pagina, waarschijnlijk gebruik je dit kanaal echter weinig. Dat gaat nu veranderen! De knowledge graph in Google is namelijk afkomstig van je Google+ pagina. Voorzie de Google+ pagina daarom van zoveel mogelijk informatie, om deze informatie te kunnen tonen aan de rechterkant in Google. Vergeet niet om website ook lokaal te verifiëren! Dat kan je via Google Places doen.
Stap 2: Link je website aan je Google+ pagina
Is de broncode van je website al voorzien van de snippet ‘Rel=”Publisher”’? Dit is nodig om de website te kunnen koppelen met de Google+ pagina. Door het plaatsten van de snippet weet Google dat het een officiële pagina betreft. Wanneer je de snippet hebt toegevoegd, navigeer je naar de Over/About pagina van je Google+ pagina en voeg je de URL van je website toe aan deze pagina.
Stap 3: Onderhoud je Google+ pagina
Het is toch echt tijd: Na het opzetten van een Google+ pagina zal je deze vanaf nu ook moeten onderhouden. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk relevante informatie op de pagina plaatst en houd deze informatie regelmatig bij. En wat is een social media pagina zonder vrienden en vriendinnen? Nodig dus iedereen uit voor jouw Google+ pagina, die nu helemaal up-to-date is. Meer mensen in je kringen en veel up-to-date informatie verhogen de kans dat jouw bedrijfsinformatie aan de rechterkant in de Google resultaten wordt getoond.
Stap 4: Verifieer je Google+ pagina
Nadat je met veel passie en plezier je Google+ pagina hebt bijgewerkt en vrienden hebt uitgenodigd, kan je de Google+ pagina verifiëren voor de knowledge graph. Zorg ervoor dat voordat je de pagina verifieert je al een aantal vrienden in jouw kring hebt en de informatie op je pagina up-to-date is. Wanneer je volgens Google niet aan deze criteria voldoet, zal zij je pagina niet verifiëren. Wat precies de richtlijnen volgens Google zijn? Dat maken zij niet volledig duidelijk. Google zou Google niet zijn als ze ook hierover niet geheimzinnig zouden doen.
Heb je alle stappen doorlopen? Google dan je eigen bedrijfsnaam! Als je de stappen goed hebt doorlopen, genoeg vrienden in je kring hebt en je informatie up-to-date is worden jouw bedrijfsgegevens aan de rechterkant getoond. Zie je niets? Probeer dan meer vrienden aan je kring toe te voegen om meer autoriteit te creëren. Het is ook mogelijk dat het even duurt voordat Google alles heeft verwerkt. Geduld is een schone zaak en jouw bedrijfsgegevens aan de rechterkant in Google is het wachten meer dan waard!
Kom je er zelf niet uit? Vraag ons dan voor ondersteuning!
Over Preface en dit blog
Preface is een Online Markteing bureau waarbij het behalen van een positief rendement op de marketinginvestering centraal staat. Wij gaan ervoor on jouw doelen te realiseren.
Vraag een gratis offerte aan
Wij leveren alle professionele diensten op het gebied van online marketing en werken graag mee aan her online succes van jouw bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld door middel van SEO en SEA
Onze nieuwsbrief ontvangen!
Recente berichten
- Tips voor SEO Copywriting 29 september 2015
- Knowledge graph in Google tonen! 8 juli 2015
- Google rolt Penguin 3.0 update uit 24 oktober 2014