Email Marketing
E-mailmarketing is een vorm van ‘direct marketing’ dat elektronische berichten verstuurd om een commerciële of informatieve bericht te versturen naar een specifieke groep mensen. Om de term E-mailmarketing breed te houden; E-mailmarketing is het versturen van een E-mail naar een potentiele of huidige klant.
Hoe werkt E-mailmarketing
- Het versturen van een E-mail met de intentie om de relatie de klant te onderhouden en te versterken zodat zij sneller terug zullen keren voor een aankoop.
- Het versturen van E-mails om nieuwe klanten te acquireren, zoals een nieuwsbrief abonnee omzetten tot klant of het aansporen van een huidige klant om direct iets te kopen.
- Het genereren van inkomsten door advertenties te plaatsen in de nieuwsbrief.
Hoe werkt E-mailmarketing
Met E-mailmarketing is het niet de bedoeling dat er klakkeloos iets wordt verzonden dat voor de ontvanger als spam en als tijdverspilling wordt beschouwd. Met E-mailmarketing is het van belang dat waardevolle content wordt overgedacht naar de ontvanger. De tijd van de ontvanger is kostbaar, dus is het van belang dat de inhoud van de E-mail kostbaar is.
Preface helpt haar klanten met het maken van een goed E-mailmarketing strategie die de relatie met de doelgroep van de klant versterk